PROJECTE DEL POL NORD

S’HA INTENTAT QUE ELS NENS  PUGUIN ESCOLLIR EL NOM DE LA CLASSE QUE ELLS O LA MAJORIA D’ELLS VULGUESSIN SEMPRE TENINT EN COMPTE L’EIX TRANSVERSAL DE  L’ESCOLA: AQUEST ANY HA SIGUT ÈTNIES I CULTURES DE DIFERENTS PARTS DEL MÓN. EL NOM DE LA CLASSE HA SIGUT: EL POL NORD.  I AIXÍ L’HEM TREBALLAT….
PRIMERAMENT HEM CONVERSAT A CLASSE  I HE PLANTEJAT LA PREGUNTA: QUÈ SABEM DEL POL NORD? ELS NENS HAN RESPOS DE DIFERENTS MANERES: SEGUIDAMENT VAM TENIR UNA ALTRA CONVERSA PER : QUÈ VOLEM SABER? ALESHORES JA VAM PODER COMENÇAR LA NOSTRA RECERCA SOBRE EL POL NORD.
VAM FER UNA ULLADA AL GLOBUS TERRÀQUI DE L’ESCOLA I VAM VEURE QUE LA TERRA TÉ DUES ZONES MOLT FREDES QUE SÓN EL POL NORD I EL POL SUD. PERÒ ELS HI VA FER MÉS GRÀCIA EL POL NORD PERQUÈ DEIEN QUE ALLÍ VIU EL PARE NOËL ENCARA QUE AL POL SUD  HI VIU ELS ANIMALS QUE ELS AGRADA MÉS “ELS PINGÜINS”.
AIXÍ QUE SENSE DONAR GRAN IMPORTÀCIA A AQUEST PETIT DILEMA VAM DECIDIR ENTRE TOTS QUE LA NOSTRA MASCOTA SERIA DEL POL SUD I TREBALLARIEM EL POL NORD. APROFITANT AQUEST ACLARIMENT, LA MASCOTA ÉS RIT EL PINGÜÍ.


PERÒ QUI POT VIURE EN UN LLOC TANT FRED?  ELS ESQUIMALS O INUITS. HEM VIST COM SÓN, COM VAN VESTITS, ON VIUEN, COM CONSEGUEIXEN EL MENJAR I COM VIATGEN …
ABANS DE REALITZAR LA FITXA DE TREBALL, VAM JUGAR A SER INUITS MENTRE  APRENIEM ELS TIPUS D' UTENSILIS  QUE UTILITZEN ELS ESQUIMALS PER A CONSEGUIR LES SEVES PRESES, EL MATERIAL  QUE VAM FER SERVIR  VAN SER: CORDILLS, FULLS DE PAPER, PAPER D’EMBALAR, CARTOLINES I GOMES DE POLLASTRE. VAM INTENTAR CAÇAR UN ÓS POLAR UTILITZANT UN “RIFLE” A TRAVÉS D’UNA PANTALLA TAALUTAG DE CAMUFLATGE I  VAM UTILITZAR UN ARPÓ KAKIVAK, ...
TAMBÉ VAM FER D’ESQUIMALS QUE VOLIEN DESPLAÇAR-SE D’UN LLOC A L’ALTRE AMB DIFERENTS TIPUS DE TRANSPORTS
HEM VIST DOCUMENTALS SOBRE ELS ESQUIMALS (COM VIUEN, COM ES FAN PETONETS,…), TAMBÉ HEM BUSCAT QUÈ ÉS L’AURORA BOREAL I HEM FET UNA PETITA MANUALITAT SOBRE ELLA,  HEM FET MANDALES DEL POL NORD,…
HEM APROFITAT EL CARNAVAL,  PER A DISFRESSAR-NOS TOTA LA CLASSE D’ESQUIMALS  AMB L’AJUDA DE LES FAMÍLIES, CANTAR I BALLAR LA CANÇÓ “ UN ESQUIMAL PERDUT EN EL DESERT”  I L’EIX TRANSVERSAL DE L’ESCOLA  “ÈTNIES I CULTURES” PER A FER LA DECORACIÓ DEL PASSADÍS.



HEM RETALLAT FLOQUETS DE NEU INVENTATS, PINTAT L’AURORA BOREAL AMB GUIXOS DE DIFERENTS COLORS, DIBUIXAT L’ESQUIMAL AMB LA SILUETA D’UN NEN DE LA CLASSE,…
ENS HO HEM PASSAT MOLT BÉ I HEM APRÉS A COL·LABORAR ENTRE TOTS FENT TASQUES DIFERENTS.
PERÒ COM QUE EL PROJECTE NO NOMÉS ERA SOBRE ELS ESQUIMALS, ELS NENS I NENES HAN ESCOLLIT DIFERENTS TIPUS D’ANIMALS QUE VIUEN AL POL NORD. HAN PORTAT MATERIALS DE CASA: REVISTES, NINOS, ANIMALES ( I  DEL POL SUD “ EL PINGUÍ “ ), LLIBRES, DVD, MANUALITATS FETES A CASA,… I HO HEM EXPOSAT AL NOSTRE PETIT RACÓ DEL POL NORD.

FINALMENT HEM FET UN PETIT RESUM DE QUÈ HEM APRÉS I UNA REFLEXIÓ SOBRE, QUÈ  PODRIA  PASSAR SI EL GEL DEL POL NORD ES FONGUÉS? . QUÈ PASSARIA AMB ELS ANIMALS QUE ALLÍ VIUEN? QUÈ PODRIEM FER NOSALTRES?


MOLTES GRÀCIES PER LA VOSTRA PARTICIPACIÓ I COL·LABORACIÓ.








Comentaris